Astım Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

Astım; hava yollarının kronik, infilamatuar bir hastalığıdır. Duyarlı kişilerde; ataklar halinde seyreden nefes darlığı, hırıltılı solunum, öksürük ve göğüste sıkışma hissi ile seyreder. Şikayetler kendiliğinden düzelebilir, giderek şiddetlenebilir ya da ilaçlarla ortadan kalkabilir. Bu inflamasyonun oluşmasında genetik ve çevresel faktörler rol oynar. En önemli genetik risk faktörü alerjidir (atopi). Görülme sıklığı nedir? Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) verilerine göre; dünyada yaklaşık 300 milyon kişinin hastalığı olan astım, en fazla çocukları etkiliyor. Modern hayatın önemli bir sağlık sorunu haline gelen astım; hem gelişmiş, hem de gelişmekte olan ülkeler için önemli bir halk sağlığı sorunudur. Ülkemizde yapılan araştırmalarda, nüfusun yaklaşık yüzde 5'inin astım hasta olduğu ortaya çıkmıştır. Astım tanısı nasıl konur? Astım tanısının temeli, hastanın öyküsüne dayanır. Hastalar, şikayetlerini tipik olarak; ataklar halinde seyreden ve özellikle geceleri şiddetlenen hırıltılı solunum, nefes darlığı, öksürük, göğüste sıkışma hissi ile tarif ederler. Grip veya üst solunum yolu enfeksiyonları sonrası ortaya çıkan öksürüğün üç haftadan uzun sürmesinden ya da her geçirdikleri gribal enfeksiyonun göğse inmesinden yakınabilirler. Bazen hastalık, sadece inatçı öksürükle dahi seyredebilir. Risk faktörleri nelerdir? Atopi: Kişinin alerjik bozukluk geliştirmesine yol açan kalıtımsal ve yapısal özellikler Sigara: Astımın en büyük tetikleyici risk faktörüdür. Alerjenler Solunum yolu enfeksiyonları Mesleksel uyaranlar ve hava kirliliği: Sürekli duman ve kimyasal partiküller gibi dış etkenlere maruz kalanlarda hastalığın ortaya çıkması beklenebilir. Ailenizde astımlı bir kişi olduğunu biliyorsanız, bebeğinizde astım başlamaması için hangi önlemleri almalısınız? Gebelik sırasında sigara içmeyin. Doğumdan sonra da bebeğinizden ve evinizden sigara dumanını uzak tutun. Bebeğinizin yatağına özel toz geçirmeyen örtü örtün. Kedi ve diğer tüylü hayvanları evinizde barındırmayın.

Alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder